REC0015251 |
Formació online en sexualitats i afectivitats per a professorat |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/9/2023 - 31/12/2023 (60 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
MAGRANES SOCIETAT COOPERATIVA CATALANA LIMITADA
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació en sexualitats i afectivitats per al professorat ofereix un aprenentatge participatiu i vivencial. Una experiència de reflexió de la pròpia sexualitat per qüestionar-se la pràctica docent i convidar a la inclusió d'activitats en el dia a dia, partint dels interessos dels infants i joves.
La formació té un format online i es distribueix en 5 blocs formatius. L'alumnat rep material per gestionar de manera autònoma el seu aprenenatage, i paral·lelament, treballen en la proposta de treball final (tutoritzada per les formadores).
|
| |
Objectius |
- Facilitar espais educatius per qüestionar, investigar i ressignificar les sexualitats, les afectivitats i els feminismes.
- Promoure relacions sexuals i afectives saludables i satisfactòries on l'autoestima, el respecte, l'autonomia i el plaer siguin la base.
- Desplegar a nivell col·lectiu una visió positiva, integral, saludable i de respecte vers el propi cos i la pròpia vivència d’afectivitat i sexualitat.
- Donar veu i reconeixement a tot el ventall de biografies afectives, sexuals i amoroses que generen autonomia, responsabilitat i salut cuidant els vincles i la intimitat.
- Generar vincles i sinergies entre els diferents agents socials facilitant la transformació i una nova mirada entorn la sexualitat.
- Fer accessible a la població materials pedagògics adequats i actualitzats entorn la temàtica i dissenyar, crear i editar nous materials.
- Defensar els drets sexuals i reproductius.
|
| |
Continguts |
1. Paradigma d'acompanyament a les sexualitats
- Adolescències i sexualitats
- Paradigma marc d'acompanyament a les sexualitats i afectivitats
- Elements clau del paradigma
- Metodologies de l’acompanyament
2. Anatomia i fisiologia de les sexualitats
- Autoconeixement i autoexploració
- Anatomies
- Cicle vital
- Diversitats sexuals i de gènere
- Diversitats corporals
- Diversitats funcionals
3. Intel·ligència eròtico-afectiva
- Intel·ligències múltiples
- Intel·ligència eròtico-afectiva
- Coneixements objectius sobre sexualitats
- El jo sexual secret
- Comunicació sexual
4. Ètica relacional
- Bon tracte: ètica relacional
- Autoamor radical
- Comunicació inclusiva. Som diverses
- Consentiment entusiasta
- El plaer, una conversa activa
- Drets i cures en la desvinculació
- Diversitats relacionals
- Ètica relacional i cultura del consentiment com a alternativa a la cultura de la violació
5. Riscos i límits
- El paradigma de la reducció de riscos
- Fertilitat - reproducció - anticoncepció
- Infeccions de transmissió genital (ITG)
- Connectades. Noves tecnologies i adolescències
- Diàlegs pornogràfics
- Abús sexual infantil
6. Entrega del treball final i tancament del curs.
|
| |
Formador/a |
Ana Jeremias Marín, Elisabet Dionis Serna, Laia Ramiro Rubal, Noemí Muñoz Pandiella
|
| |
Avaluació |
- Avaluació del grau de satisfacció de l'alumnat.
- Avaluació del grau d'aprenentatge amb l'entrega d'un treball final que implica la creació d’una proposta d’activitat adreçada a joves i adolescents per part de la participant a la formació i que es va tutoritzant durant el curs.
|
| |
Requisits de certificació |
realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Educadores, professorat i tèncniques
|
| |
E-mail |
info@magranes.com
|
| |
|
|